Firma w internecie – o czym nie wolno zapomnieć…

Kolejne badania rynku wskazują na to, że coraz liczniejsza grupa Polaków zamiast tradycyjnych zakupów wybiera zakupy przez internet. Są one dla nich wygodniejsze, dają możliwość porównywania cen pomiędzy poszczególnymi firmami, a także w szybki sposób, bez chodzenia po setkach sklepów – umożliwiają znalezienie produktu, który dokładnie trafia w ich potrzeby.

Biorąc pod uwagę, fakt że liczba osób decydujących się na dokonywanie zakupów przez internet rośnie, warto myśląc nad otworzeniem własnej firmy zwrócić oczy w kierunku przestrzeni rynku internetowego. Dla tych z naszych Czytelników, którzy myślą o tym aby rozpocząć taki biznes prezentujemy najważniejsze elementy, o których nie powinni zapomnieć prowadząc firmę online.

  1. Rejestracja firmy – chcąc prowadzić własny biznes nie można zapominać, że jest to taka sama działalność gospodarcza jak każda inna (część osób uznając ją za wirtualną często zapomina o rejestracji). Jeśli prowadzimy taką działalność samodzielnie lub pod postacią spółki cywilnej należy złożyć wniosek rejestracyjny w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, założenie pozostałych typów spółek odbywa się w sądzie rejestrowym. Naturalnie wiąże się to także ze zgłoszeniem do ZUS i US oraz uzyskaniem numeru NIP. Gdy wszystkie formalności, łącznie z założeniem firmowego konta są już dopełnione należy pomyśleć nad stroną internetową. Podczas rejestracji firmy należy podać jej nazwę, coraz częstszą praktyką jest traktowanie adresu www strony jako nazwy firmy, dlatego przed rejestracją można zadbać o wybór domeny, czyli adresu, pod którym firma będzie dostępna.

  2. Strona internetowa będzie narzędziem, które służy do prowadzenia działalności online, dlatego należy zadbać by była ona jak najbardziej intuicyjna dla użytkowników internetu. Jednak nim rozpocznie się budowa strony należy wcześniej zadbać o serwer, na którym będą znajdowały się pliki strony lub hosting, czyli usługę polegającą na udostępnieniu części serwera dla przechowywania tam plików (odpowiedni serwer czy hosting niedoświadczonym pomogą znaleźć eksperci z firmy – wer). Strona internetowa firmy powinna w wyczerpujący sposób prezentować jej ofertę oraz posiadać wersję z przeznaczeniem na telefony komórkowe i tablety. Ponadto strona powinna mieć skuteczną wyszukiwarkę, a nawigacja po niej nie powinna nastręczać żadnych problemów, jej interfejs powinien być intuicyjny.

  3. Ostatnim elementem, który jest niezbędny aby rozpocząć działalność gospodarczą jest reklama strony internetowej. Bez klientów firma nie będzie istniała, dlatego też zakładając swoją firmę należy zatroszczyć się o jej reklamę w sieci, do najbardziej skutecznych sposobów należy pozycjonowanie strony oraz kampania AdWords, warto pomyśleć także nad założeniem fanpage na Facebooku i promocji poprzez ten portal. Coraz popularniejszy staje się także Instagram, więc jeśli oferta firmy daje się dobrze przedstawić na zdjęciach, również Insta będzie dobrym wyborem.